Of Sorry

Mak aku dulu2 masa aku kecik dia selalu membebel sebab katanya kami adik   beradik selalu lebih2kan kawan2.. dengan kawan cakap elok2 je..dengan adik beradik ,  kalau x bergaduh x sah.

Betul juga kot.. sama ada adik beradik, atau besf fren.. kita akan cenderung kepada lebihkan kawan2 kita dari adik beradik.. atau, kita lebih cenderung   jaga hati kawan2 biasa   dari jaga hati   bestfren..mengapa? Sebab bagi kita, adik beradik   akan maafkan kita, adik beradik   kalau terasa pn tak lama..konsep   nya adalah air dicincang tak kan putus.
Kita cenderung untuk cakap elok2 dengan kawan..kalau dengan besfren, kalau tak menjerit tak sah.. betul, kita cenderung buat semua2 tu.. tapi adakalanya kita overboard. Adakalanya kita melampau2.. dah buat salah dengan adik beradik ,  kita tak minta maaf. Dah la x mintak maaf, kita buat macam org lain yang salah.  Konsep   nak minta maaf masa raya ke apa?
Dah buat salah dengan besfren, kita tunggu one fine day,tanpa minta maaf kita tetiba ramah mesra dengan dia..

Susah kan nak minta maaf? Why? Sebab kita tend untuk ambil ringan orang2 yang rapat dengan kita..  belajar2 la minta maaf..say sorry dan kemudian   baru move on.

Dari aku yang nak dengar org cakap sorry...

2 ulasan diberikan:



sis ros said...

Sorry naik lorry.can like that one?

Cik Sar said...

Mana lorinya...gitwww